Tiedote: Suomen Erillisverkot -konserni ostaa Cinia Oy:n Lioncloud -pilvipalveluliiketoiminnan

Suomen Erillisverkot -konsernin tytäryritys Leijonaverkot Oy ja Cinia Oy ovat allekirjoittaneet sopimuksen Lioncloud-pilvipalveluliiketoiminnan kaupasta. Tavoitteena on, että liiketoimintakauppa astuu voimaan 17.12.2018.

Liiketoimintakauppa vahvistaa Erillisverkkojen konesali- ja kapasiteettipalveluita ja luo samalla mahdollisuudet toiminnan kehittämiselle. Lioncloud on yksityispilvipalvelu, jonka ytimessä on tietoturvallinen ja moderni ohjelmisto-ohjattu Virtual Data Center -ratkaisu (VDC).

Nykyisille asiakkaille Lioncloud-palvelu jatkuu normaalisti. Erillisverkkojen ja Cinian hyvä yhteistyö laajenee liiketoimintakaupan myötä. Cinia hyödyntää Lioncloud-palvelua jatkossa Erillisverkkojen asiakkaana. Cinian Lioncloud-liiketoiminnan työntekijät siirtyvät Suomen Erillisverkot -konserniin vanhoina työntekijöinä.

”Turvallisen pilvipalvelun kehittäminen on keskeinen osa Erillisverkkojen strategiaa. Liiketoimintakauppa kiihdyttää konesali- ja kapasiteettipalveluidemme kehitystä. Korkeaa turvallisuustasoa vaativien asiakkaiden tarpeet täyttävä pilvipalvelu on nyt saatavilla,” Erillisverkkojen toimitusjohtaja Timo Lehtimäki sanoo.

”Solmittu sopimus vauhdittaa Lioncloud-pilvipalvelun ja alustan kehitystä. Cinia tarjoaa strategiansa mukaisesti kokonaisratkaisuja, ja nyt niiden osana Lioncloud-palvelua kumppaninsa Erillisverkkojen kanssa,” toteaa Cinian toimitusjohtaja Ari-Jussi Knaapila.

Timo Lehtimäki, toimitusjohtaja, Suomen Erillisverkot -konserni
etunimi.sukunimi@erillisverkot.fi, puh. 050 514 8286
Ari-Jussi Knaapila, toimitusjohtaja, Cinia Oy
etunimi.sukunimi@cinia.fi, puh. 050 2179