Etusivu Uutishuone uutisarkisto 2018

Uutiset 2018

17.1.2018 9.40

Lehdistötiedote: Suomen Erillisverkot on hankkinut Deltagonin koko osakekannan omistukseensa

Suomen Erillisverkot Oy on hankkinut joulukuussa 2017 toteutetulla yrityskaupalla omistukseensa Nordic Cyber Security Oy:n koko osakekannan. Yhtiö on käyttänyt määräysvaltaa sähköposti- ja turvaratkaisuja tarjoavassa suomalaisessa Deltagon Group Oy:ssä. Joulukuussa 2017 ja tammikuussa 2018 toteutetuilla ostoilla koko Deltagon Group Oy:n omistajuus on siirtynyt kokonaisuudessaan Suomen Erillisverkot Oy:lle. Suomen Erillisverkot Oy on Suomen valtion kokonaan omistama erityistehtäväyhtiö.

Erillisverkot vahvistaa yrityskaupalla tietoturvaosaamistaan. Deltagonin asiakaskuntaan kuuluu lukuisa määrä yhteiskunnan turvallisuuteen ja toimivuuteen liittyviä toimijoita. Deltagonin palveluvalikoima istuu Erillisverkkojen erityistehtävärooliin ja täydentää hyvin yhtiön turvallisia tilannekuva- ja tietoliikennepalveluja. Erillisverkkojen tehtävänä on turvata kriittisten johtamista ja tietoyhteiskunnan palveluja kaikissa olosuhteissa.

”Asiakkaiden toimintaympäristöt vaativat nopeaa kykyä reagoida erilaisiin turvallisuustilanteisiin. Deltagonin ratkaisuilla ja osaamisella vahvistamme tätä kyvykkyyttä”, toteaa Suomen Erillisverkot Oy:n toimitusjohtaja Timo Lehtimäki.

Deltagon on yhtenä johtavana suomalaisena kyberturvallisuusyrityksenä jo vuosia toimittanut ratkaisuja turvalliseen sähköiseen viestintään ja asiointiin.

”Deltagonin toiminta osana Erillisverkkoja tuo varmuutta, jatkuvuutta ja lisämahdollisuuksia toiminnan kehittämiseen, mikä auttaa meitä jatkossakin toimimaan asiakkaidemme luottokumppanina tietoturvaratkaisuissa niin Suomessa kuin kansainvälisestikin”, sanoo Deltagonin toimitusjohtaja Jari Holmborg.

Deltagon jatkaa toistaiseksi Deltagon brändillä osana Suomen Erillisverkot -konsernia.

Lisätietoja tiedotusvälineille:

Timo Lehtimäki, toimitusjohtaja, Suomen Erillisverkot -konserni, puh. 050 514 8286

Erillisverkot Viestintä, Mari Suokari-Pärssinen, viestintäpäällikkö, puh. 040 756 0850