Etusivu Uutishuone
Näkökulmia turvallisuuteen

3.12.2018 13.05

Tiedote: Suomen Erillisverkot -konserni ostaa Cinia Oy:n Lioncloud -pilvipalveluliiketoiminnan

Suomen Erillisverkot -konsernin tytäryritys Leijonaverkot Oy ja Cinia Oy ovat allekirjoittaneet sopimuksen Lioncloud-pilvipalveluliiketoiminnan kaupasta. Tavoitteena on, että liiketoimintakauppa astuu voimaan 17.12.2018.

Liiketoimintakauppa vahvistaa Erillisverkkojen konesali- ja kapasiteettipalveluita ja luo samalla mahdollisuudet toiminnan kehittämiselle. Lioncloud on yksityispilvipalvelu, jonka ytimessä on tietoturvallinen ja moderni ohjelmisto-ohjattu Virtual Data Center -ratkaisu (VDC).

Nykyisille asiakkaille Lioncloud-palvelu jatkuu normaalisti. Erillisverkkojen ja Cinian hyvä yhteistyö laajenee liiketoimintakaupan myötä. Cinia hyödyntää Lioncloud-palvelua jatkossa Erillisverkkojen asiakkaana. Cinian Lioncloud-liiketoiminnan työntekijät siirtyvät Suomen Erillisverkot -konserniin vanhoina työntekijöinä.

”Turvallisen pilvipalvelun kehittäminen on keskeinen osa Erillisverkkojen strategiaa. Liiketoimintakauppa kiihdyttää konesali- ja kapasiteettipalveluidemme kehitystä. Korkeaa turvallisuustasoa vaativien asiakkaiden tarpeet täyttävä pilvipalvelu on nyt saatavilla,” Erillisverkkojen toimitusjohtaja Timo Lehtimäki sanoo.

”Solmittu sopimus vauhdittaa Lioncloud-pilvipalvelun ja alustan kehitystä. Cinia tarjoaa strategiansa mukaisesti kokonaisratkaisuja, ja nyt niiden osana Lioncloud-palvelua kumppaninsa Erillisverkkojen kanssa,” toteaa Cinian toimitusjohtaja Ari-Jussi Knaapila.

Timo Lehtimäki, toimitusjohtaja, Suomen Erillisverkot -konserni
etunimi.sukunimi@erillisverkot.fi, puh. 050 514 8286
Ari-Jussi Knaapila, toimitusjohtaja, Cinia Oy
etunimi.sukunimi@cinia.fi, puh. 050 2179

Suomen Erillisverkot -konserni on valtion kokonaan omistama erityistehtäväyhtiö, joka turvaa  yhteiskunnan kriittistä johtamista ja tietoyhteiskunnan palveluja kaikissa olosuhteissa. Erillisverkot tuottaa yhteiskunnan turvallisuutta ja toimivuutta tukeville organisaatioille ict-palveluja kriittiseen viestintään, tilannejohtamiseen ja kriittisen infrastruktuurin suojaamiseen. www.erillisverkot.fi

Cinia Oy tarjoaa älykkäitä verkko-, järjestelmä- ja ohjelmistopalveluita sekä turvallisia pilvipalveluita. Vahva osaaminen kriittisissä järjestelmissä sekä oma yli 10 000 kilometrin laajuinen kuituoptinen runkoverkko Pohjois-Euroopassa mahdollistavat yrityksille tietoturvallisen IT-infrastruktuurin ja tulevaisuuden pilvipohjaisen toimintaympäristön. Cinian C-Lion1-merikaapeli vahvistaa Euroopan digitaalisia sisämarkkinoita tarjoamalla lyhimmän ja nopeimman reitin Keski-Euroopasta pohjoisen Euroopan datakeskuksille ihanteellisiin oloihin sekä Aasian ja Itäisen Euroopan markkinoille. www.cinia.fi

Logot, esitteet ja faktapaketit

Lataa Erillisverkot-esite klikkaamalla kuvaa.

esite_kansi

Lataa Krivat-esite klikkaamalla kuvaa

krivat esite_kansi

Lataa Virve-esite klikkaamalla kuvaa