Etusivu Uutishuone
Näkökulmia turvallisuuteen

29.1.2018 11.57

Tiedote: Deltagonin sähköpostin salausratkaisu sai Viestintäviraston hyväksynnän

Viestintäviraston Kyberturvallisuuskeskus on uusinut 25.1.2018 tuote-evaluoinnin perusteella Deltagon Sec@GW -sähköpostin salausratkaisulle hyväksynnän viranomaisviestintään.

”Deltagonilla on laaja asiakaskunta valtionhallinnossa, jolla on tarve viestiä sähköpostilla myös salassa pidettäviä tietoja. Meille on erittäin tärkeää, että ratkaisumme vastaavat asiakkaidemme tarpeisiin ja myös heille asetettujen vaatimusten mukaisesti”, toteaa Deltagon Group Oy:n toimitusjohtaja Jari Holmborg.

Viestintäviraston antama hyväksyntä koskee salassa pidettäviksi luokiteltujen asiakirjojen suojaustasoa IV ja III. Hyväksynnän voimassaolo edellyttää Deltagon Sec@GW -ohjelmiston käyttöä Viestintäviraston määrittelemän käyttöpolitiikan ja ohjeen mukaisesti. Uusin hyväksyntä koskee Deltagon Sec@GW-tuotteen versiota 3.7.

Hyväksyttyjen tuotteiden käyttäminen on viranomaisille kansallisen turvaluokitellun tiedon osalta ohjeellista ja kansainväliselle turvaluokitellulle tiedolle pakollista.

EU:n turvallisuussääntöjen mukaan turvallisuusluokiteltujen tietojen luottamuksellisuus voidaan suojata jäsenvaltioiden kansallisissa järjestelmissä salaustuotteilla, jotka on hyväksynyt jäsenvaltion salaustuotteiden hyväksyntäviranomainen (CAA). Suomessa hyväksyntäviranomaisena toimii Viestintäviraston NCSA-toiminto.

Deltagon Group Oy on osa Erillisverkot-konsernia. Deltagon Group Oy:n omistajuus on siirtynyt kokonaisuudessaan Suomen Erillisverkot Oy:lle tammikuussa 2018. Suomen Erillisverkot Oy on Suomen valtion kokonaan omistama erityistehtäväyhtiö.

Logot, esitteet ja faktapaketit

Lataa Erillisverkot-esite klikkaamalla kuvaa.

esite_kansi

Lataa Krivat-esite klikkaamalla kuvaa

krivat

Lataa Virve-esite klikkaamalla kuvaa