Etusivu Uutishuone
Näkökulmia turvallisuuteen

28.11.2017 13.08

Lehdistötiedote: Erillisverkot tuo älypuhelimeen uuden Virve-sovelluksen

Suomen Erillisverkot testaa uutta Virve-sovellusta, joka on konkreettinen askel kohti viranomaisviestinnän laajakaistamaailmaa. Applikaatio on Virve-verkon lisäpalvelu, joka laajentaa olemassa olevan Virve-palvelun rinnalla viranomaisverkon käyttömahdollisuuksia.

Erillisverkot on aloittanut Virve-sovelluksen testit älypuhelimeen tänä vuonna. Asiakkaat otetaan mukaan testikäyttöön vuoden 2018 alkupuolella. Virve-applikaatiosta löytyvät nykyisessä Tetra-pohjaisessa Virvessä olevat ryhmäpuhe, ryhmäkansiot, yksilöpuhelut, statusviestit ja muut toiminnot. Sovellus on Virve-verkon lisäpalvelu, joka tulee olemassa olevan palvelun rinnalle, ei korvaamaan sitä. Applikaatio mahdollistaa uudenlaista, tarvittaessa myös hieman kevyempää Virven käyttöä.

Virve-sovelluksen avulla rakennetaan asiakkaiden tulevaisuuden tarpeisiin vastaavia palveluja. Laajakaistaisen palvelun avulla voidaan välittää kuvia ja liikkuvaa kuvaa, mikä auttaa muun muassa paremman tilannekuvan muodostamista kriittisissä tilanteissa.

Virve-applikaatio on ensimmäinen askel kohti viranomaisviestinnän tulevaisuuden mobiililaajakaistapalveluja. Ensimmäisessä vaiheessa sovellus toimii Android-käyttöjärjestelmässä.

Lisätietoa Erve Uutisten artikkelista Uusi sovellus tuo Virven älypuhelimeen.

Lisätietoja tiedotusvälineille:

Antti Kauppinen, kehityspäällikkö, puh. 040 866 8582
Tommi Lahtinen, tuotepäällikkö, puh. 040 551 7573
Mari Suokari-Pärssinen, viestintäpäällikkö, puh. 040 756 0850

Sähköpostit ovat muotoa etunimi.sukunimi@erillisverkot.fi.

Logot, esitteet ja faktapaketit

Lataa Erillisverkot-esite klikkaamalla kuvaa.

esite_kansi

Lataa Krivat-esite klikkaamalla kuvaa

krivat

Lataa Virve-esite klikkaamalla kuvaa